Saturday, July 4, 2009

WELCOME BACK TO USM!



KEPADA SEMUA MAHASISWA & MAHASISWI KAMPUS KESIHATAN UNIVERSITI SAINS MALAYSIA,

PIHAK RAKAN MASJID USMKK MENGUCAPKAN SELAMAT KEMBALI KE KAMPUS TERCINTA. MOGA SEMUANYA PULANG DENGAN SERIBU SATU AZAM, SEMANGAT DAN WAWASAN UNTUK TERUS MEMBURU CITA-CITA.

BUAT ADIK-ADIK TAHUN SATU SELAMAT DATANG KAMI UCAPKAN.

TERUSKAN BERUSAHA, BERDOA DAN BERTAWAKKAL. INSYAALLAH KEJAYAAN MILIK KITA SEMUA.AMIN.

P/S: BERSAMA-SAMA MENGIMARAHKAN SURAU. AJAK SAHABAT-SAHABAT KITA SEMUA KE SURAU.BERSAMA MENGEJAR KEBERKATAN SOLAT BERJEMAAH DAN KEREDHAAN ALLAH S.W.T

“Barangsiapa bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan membukakan baginya Jalan keluar, Dan Allah memberikan rezeki baginya dari sumber yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan segala keperluannya. Sesungguh-nya Allah melaksanakan segala Urusan-Nya. Sungguh, Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu”
(At-Thalaq: Ayat 2-3)

Bahwa Rasulullah saw. pernah berdoa dengan membaca: "Ya Allah, kepada-Mulah aku berserah diri dan kepada-Mulah aku beriman, terhadap-Mu aku bertawakkal dan kepada-Mu aku kembali serta dengan (pertolongan) Engkau aku berusaha. Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan kemuliaan-Mu, tidak ada Tuhan selain Engkau, agar Engkau tidak menyesatkan aku, Engkaulah Yang Maha Hidup dan tidak akan mati, sedangkan jin dan manusia semuanya akan mati"
(Hadis Riwayat Ibnu Abbas RA)

No comments:

Post a Comment