Wednesday, January 27, 2010

KPN brings you A talk by Brother Lim Jooi Soon: Adakah Islam Agama Keganasan?

Kelas Peradaban Nabawi (KPN) brings you A talk by Brother Lim Jooi Soon: Adakah Islam Agama Keganasan?



Islam merupakan agama yang paling banyak disalah- fahami berbanding agama-agama lain. Walaupun ia berasal dari perkataan salam yang bererti keamanan, namun masih ramai yang terus menerus mengaitkan islam dengan keganasan.

Isu ini tidak pernah tamat bahkan semakin lama semakin bertambah. Pelbagai persoalan ditimbulkan media barat untuk memburukkan nama islam seperti pengeboman world trade center, pengeboman Madrid, islam disebarkan dengan mata pedang, islam menekan wanita, membenarkan suami memukul isteri, Allah menciptakan neraka untuk menyiksa umatnya dan terbaru sekali ialah isu serangan keatas gereja.

Selain daripada isu-isu tersebut, terdapat juga usaha mengelirukan umat islam dengan memutarbelitkan kenyataan daripada quran yang menampakkan seolah-olah Al-Quran itu buku keganasan, rasis dan fasis.

Oleh yang demikian, program ini diadakan bagi menjawab segala tuduhan terhadap islam disamping mendidik warga kampus tentang teknik-teknik dalam berhadapan persoalan yang ditimbulkan mengenai Islam dan keganasan.

Bro Lim Jooi Soon merupakan bekas penganut agama Buddha dan Protestant dan telah memeluk islam pada tahun 1997. beliau menerima latihan dalam bidang perbandingan agama melalui program "Correspondence Bible Study" Training di South Australia, "Training the Trainer" di Nigeria dan pelbagai kursus lagi. Beliau banyak terlibat dalam forum-forum perbandingan agama, memberikan ceramah mengenai islam, pengajar program kelas peradaban nabawi usmkk dan menjadi fasilitator dalam kursus friendly comparative religion, Islamic Information and services. Kini beliau bersama-sama dengan Ustaz Amin untuk menggerakkan program "Dakwah Dalam Masyarakat Majmuk"

Jadi, Jangan lepaskan peluang ini. Ayuh datang beramai-ramai. Ajak semua rakan-rakan anda!. Sebarkan maklumat program ini.

ADAKAH ISLAM AGAMA KEGANASAN? By Brother LIM JOOI SOON.

TARIKH: 29 Januari 2010 (Jumaat)
MASA: 8.30pm - 10.30pm
TEMPAT: Masjid Murni,USM Kampus Kesihatan.
Open to all Non-Muslims and Muslims.

KELAS PERADABAN NABAWI
.Islam Agama Mudah dan Fitrah.

No comments:

Post a Comment